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Visualização do Trabalho Acadêmico
Repositório Institucional - UECE
Título:
A qualidade do internet banking

Autor(es):
Oliveira, Newton Fontes de

Palavras Chaves:
Não informado

Ano de Publicação:
2016

Resumo:
O aumento no volume das transações bancárias efetivadas utilizando-se do mobile banking e, principalmente, do internet banking é eminente frente aos serviços tradicionais oferecidos pelos bancos nos últimos anos, que foi alavancado principalmente pelas transações sem movimentação financeira. Esse tema é destacado nas pesquisas mais recentes sobre tecnologia bancária realizada pela FEBRABAN (Federação Brasileira de Bancos), no cenário brasileiro. O objetivo deste trabalho é examinar a qualidade do internet banking, que é de suma importância que os clientes dos bancos reconheçam o diferencial desse serviço ímpar, examinando os principais fatores que afetam as intenções dos usuários brasileiros em adotar ou não esse serviço. Como técnica de coleta de dados foi aplicado um questionário em 230 usuários, enquanto que a análise de dados foi feita por meio de ferramentas estatísticas (média e correlação). Com os resultados da pesquisa foi identificado que o Internet Banking fornece informações financeiras suficientes e em tempo real, permitindo um acesso descomplicado ao portal, em que é possível concluir facilmente as transações on-line. Em contrapartida, os itens de segurança e política de privacidade podem ser mais explícitos para os usuários. Os gestores do serviço de Internet banking podem reconhecer os principais atributos de qualidade desse serviço e quais características precisam ser melhoradas para oferecer um serviço de excelência.
Palavras-chave: Bancos. Serviços. Serviços bancários. Internet banking. Qualidade. Tecnologia bancária.

Abstract:
The increase in the volume of banking transactions held using the mobile banking and, mainly, the internet banking is eminent against the traditional services offered by banks in recent years, it was mainly boosted by transactions without financial drive. This theme is highlighted in the latest research about banking technology held by FEBRABAN, in the Brazilian scenario. The aim of this study is to examine the quality of internet banking, which is of paramount importance to know what the customers of the banks recognize as differential for this unique service, examining the key factors affecting the intentions of Brazilian users to adopt or not this service. As data collection technique was applied questionnaire in 230 users, while the data analysis was done by means of statistical tool, as mean and correlation. Through the results of the research was identified Internet Banking provides sufficient financial information in real time, allowing for uncomplicated access to the portal, where you can complete online transactions easily. The managers of the internet banking service can recognize the main quality attributes of this service and which features need to be improved to offer a service of excellence.
Keywords: Bank. Service. Bank service. Quality. Bank technology. Internet banking.The increase in the volume of banking transactions held using the mobile banking and, mainly, the internet banking is eminent against the traditional services offered by banks in recent years, it was mainly boosted by transactions without financial drive. This theme is highlighted in the latest research about banking technology held by FEBRABAN, in the Brazilian scenario. The aim of this study is to examine the quality of internet banking, which is of paramount importance to know what the customers of the banks recognize as differential for this unique service, examining the key factors affecting the intentions of Brazilian users to adopt or not this service. As data collection technique was applied questionnaire in 230 users, while the data analysis was done by means of statistical tool, as mean and correlation. Through the results of the research was identified Internet Banking provides sufficient financial information in real time, allowing for uncomplicated access to the portal, where you can complete online transactions easily. The managers of the internet banking service can recognize the main quality attributes of this service and which features need to be improved to offer a service of excellence.
Keywords: Bank. Service. Bank service. Quality. Bank technology. Internet banking.

Tipo do Trabalho:
TCC

Referência:
Oliveira, Newton Fontes de. A qualidade do internet banking. 2016. 35f f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em 2016) – Universidade Estadual do Ceará, , 2016. Disponível em: Acesso em: 23 de abril de 2024

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